Reklam Ajansı Çalışanları ve Görevleri
- AI Marka Mentoru

- 4 Eyl 2020
- 1 dakikada okunur
İletişim fakültelerinde okuyan ya da mezun olmuş ya da ajans iç yapısını merak edenler için en yalın haliyle reklam ajansı işleyişi;
Reklam veren briefi (yani istenilen işi anlatan detaylı istek) → Müşteri İlişkileri
→ Stratejik Planlama →Yaratıcı Ekip → Reklam → Medya Planlama → Medya Mecraları →Tüketiciler şeklindedir.
Şimdi bu işleyişin detaylarına kısaca bakalım.
Müşteri İlişkileri: Marka / Firma / Kurum ile reklam ajansı arasındaki köprüyü oluşturan kişidir. Markanın tüm ajans ihtiyaçları takibinden ve ajansın karşıladığı bu ihtiyaçların müşteriye sunumuna kadar olan her süreçinden sorumludur.
Stratejik Planlama: Reklam ajansının kalbidir demek yanlış olmaz. Araştırma ve analizler(rakip) sonucunda hedef kitlesinin belirlenmesi, istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesi, buna uygun yaratıcı brief’in yazılıp son şeklini almasından sorumlu kişi/ kişilerdir.
Yaratıcı / Kreatif Ekip: Kreatif Direktör, Sanat Yönetmeni, Metin Yazarı, Grafikerlerden oluşan ekiptir.
Kreatif Direktör: Müşteri briefinden, müşteriye yapılan sunuma kadar tüm kreatif süreçleri yöneten kişidir.
Sanat Yönetmeni: En yalın anlamıyla çıkacak reklamın, ürünün ya da projenin ‘nasıl gözükeceğine’ karar veren kişidir.
Metin Yazarı: Reklam ajanslarında sanat yönetmeleri ile, dijital ajanslarda daha çok kendi başına fikir bularak metin yazan kişilerdir.
Grafik Tasarımcı: Tasarlanan fikri iletmek, bir düşünceyi görselleştirmek, metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir hale getirilmesini sağlayan kişidir.
Bunların dışında genel olarak ajansların dışarıdan aldıkları hizmetler; Prodüksiyon, Animasyon, İllustrasyon, Davet ya da Etkinlik hizmetleri almaktadır.



Yorumlar