10 Adımda 'MARKA' Olmak
- AI Marka Mentoru

- 14 Ağu 2020
- 2 dakikada okunur
Güncelleme tarihi: 15 Eyl 2020
Marka nasıl olunur? Marka nasıl kurulur? Nereden başlamalıyım? gibi soruların kafanızı çok karıştırdığını biliyoruz. Endişelenmeyin işte size en basit anlatımıyla iyi bir marka oluşturmanın aşamaları
-Öncelikle şunu belirtelim ki; bu 10 adım 1 haftada 5 kilo verdiren diyetler kadar boş ve zahmetsiz değil. Devamlı takip ve ilgi gerektiren süreçler.
1- Hedef Kitlenizi Belirleyin
Hedef kitle demek = ulaşmak istediğiniz kişiler topluluğu demektir. Hedef tüketicileriniz kimler, neler yapıyorlar, ilgi alanları neler? Sonuçta siz de başka markların hedef kitlesisiniz. Bu sebeple empati kurarak, araştırarak bu süreci net belirleyin.
2- Markanızın Hedeflerini Belirleyin
Marka olarak hedefiniz nedir? Ne yapıyorsunuz? Hangi ürün, hizmetleri ya da çözümleri sunuyorsunuz? Kısa, anlaşılır ve net cevaplar bulun.
Belirlediğiniz logo, slogan veya hazırladığınız içerikler, verdiğiniz mesajlar hedefinizle bağlantılı olmalı.
3- Markanızın Rakiplerinden Farkını Belirleyin
Marka ya da ürünlerinizi diğerlerinden farklı kılacak en önemli özellikleriniz neler? Bunların ne olduğu üzerine düşünün ve bulun. Sonra da bunları vurgulayın.
4- Marka Mesajınızı ve Tarzını Belirleyin
Özelliklerinizi buldunuz. Hizmetlerinizi oluşturdunuz. Sizi diğerlerinden ayıran özelliklerinizi ve yansıtmak istediklerinizi tutkuyla paylaşın.
Buna ek olarak kendinize bir marka dili oluşturun. Düşünün ki bir çocuğunuz var. Nasıl bir insan olması için uğraşırdınız? İşte markanız da aynı bunun gibi. Resmi mi olacaksınız yoksa samimi mi? Nasıl bir marka kimliği oluşturmak istiyorsanız buna uygun bir marka dili belirleyin. Verdiğiniz tüm mesajlar bu dile uygun, özgün ve net olmalı.
5- Markanızın Kurumsal Kimliğini Oluşturun
İlk önce markanızın marka patentini alın. Bu çok önemli bir madde. Patentinizi almazsanız yaptığınız tüm kurumsal kimlik çalışmaları bir hiç olabilir. (Markanızı https://online.turkpatent.gov.tr/trademark-search/pub/trademark_search linkinden sorgulatabilirsiniz.)
Markanızı, ürünlerinizi/hizmetlerinizi var olan veya potansiyel müşterilere, paydaşlara karşı nasıl algılatmak istiyorsanız buna uygun bir kimlik oluşturmanız gerekir.
Marka, kendisini nasıl tanımlamak istiyorsa kimliği de böyle olmalıdır. Markanın adı, logosu, kullandığı renkler, verdiği mesaj dili, konumlanması ve kurduğu ilişkiler markanın kişiliğinin toplamını oluşturur.
6- Güvenilir ve Tutarlı Olun
Duruşunuz ve verdiğiniz mesajlar her zaman birbiriyle tutarlı olsun. Çelişkili mesajlar vermeniz güvenilirliğinizin sorgulanmasına neden olur.
7- Markanıza Tutku Ve Duygu Katın
Marka = Çok büyük oranla duygusal seçimlerdir. Bu yüzden markalaşma sürecinde insanların duygularına dokunun. Hedef kitlenize güven ve ilham verin. Bu sayede insanları harekete geçirebilirsiniz.
8- İletişiminiz Sürdürülebilir Olsun
Hedef kitleniz ile istikrarlı olarak bağ kurun. Özgün ve kaliteli içerikler oluşturarak bunları geleneksel ve dijital mecralar üzerinden paylaşın.
Tüm bunlarla beraber bir içerik stratejiniz olmalı. Öte yandan marka içeriklerinizin sürekliliği ve tutarlığı konusunda özellikle dikkatli olun.
9- Biraz Eğlence Katmaktan Çekinmeyin
Oluşturacağınız strateji planı yani yol rota haritanıza biraz eğlence katmayı unutmayın.
Örneğin sosyal medya insanlara en çok dokunacağınız alan. Çizginizin çok dışına çıkmadan konunuz ile ilgili küçük nüanslı paylaşımlar yapabilirsiniz.
10- Arada Bir Sürpriz Fena Olmaz.
Markanız neye hizmet ediyorsa odak çerçevesinde hedef kitleniz ile etkileşiminizi arttıracak hediyeler, deneyimler, buluşmalar ve fırsatlar aranızdaki bağın güçlenmesine destek olacaktır.
Tüm bu maddeler en basit haliyle marka nasıl olunur? Konusuna hizmet etmekte. Fakat ilk adımınız çok önemli.
İyi bir marka→ çok iyi bir marka adı→ çok iyi bir marka stratejisi→ çok iyi planlanmış yol haritasıyla yaratır ve bu süreç profesyonel olarak yönetilmelidir. Profesyonel yardım almak isterseniz brandAD Marka Mentorluğu’nun www.brandad.com.tr online sitesini ziyaret edebilirsiniz.



Yorumlar