top of page

Yakup Barouh / Reklam Duayenleri

1961 yılında Saint Joseph Lisesini bitiren Yakup Barouh İstanbul Robert Kolej Yüksek Okulunda Pazarlama ve İş İdaresi üzerine eğitimini aldı.

1968’de ise reklamcılık üstüne yine İstanbul Robert Kolej Yüksek Okulunda yüksek lisans yaparak, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek reklamcılık hakkında yazılmış ilk tezin sahibi oldu.

1967 yılında Büro Pars'ı (McCann Ericson) arkadaşları ile kuran Barouh, 1971 yılında, meslek yaşamının dönüm noktası olan, araştırma ve pazarlamadan ‘kreatif reklamcılık’ alanına geçiş yaparak, Türkiye'nin 1909 yılında kurulmuş olan ilk reklam ajansının ortağı oldu.

International Advertising Association'ın ilk üyelerinden olan Barouh, 1984 yılında Türkiye Reklamcılar Derneğine üye olarak, 1997-2004 yılları arasında yönetim kurulu üyesi olarak katkıda bulundu.

2012- 2020 Yeditepe Üniversitesi’nde Brand Management (Marka Yönetimi) dersi veren Yakup Barouh aynı zamanda mahkemelerde reklam üzerine bilirkişi görevini yürüttü.

‘Daha Dün Gibi’ kitabının da yazarı olan Yakup Barouh, Türk Reklamcılık Tarihi konferansları vererek, sektör tarihine ışık tutmaktaydı.

Yorumlar


bottom of page