top of page

William Bill Bernbach / Reklam Duayenleri

‘’Kamuoyunu ölçmekle o kadar meşgulüz ki onu şekillendirebileceğimizi unutuyoruz, istatistiklerle o kadar meşgulüz ki onları yaratabileceğimizi unutuyoruz.’’- William (Bill) Bernbach

(13 Ağustos 1911 – 2 Ekim 1982), Amerikalı ünlü reklamcı.

Onun felsefesinde reklam temelde iknadır ve ikna bir bilim değil, bir sanattır. Çalışmalarına yaratıcılık, basitlik ve mizahı dahil ederek, DDB reklam tarihinin en başarılı ve unutulmaz kampanyalarından bazılarını yarattı.

Farklı ajanslarda çalıştıktan sonra 1949 yılında meslektaşları Ned Doyle ve Mac Dane ile birlikte Doyle Dane Bernbach (DDB) reklam ajansını kurdu. Bernbach yaptığı yenilikler ve farklı bakış açısıyla reklamcılığın gelişiminde ve değişiminde çok büyük pay sahibi olmuştur. Uzun yıllar ajansın Kreatif Direktörlüğünü yapmıştır. Ekibiyle yaptığı en önemli işler arasında Volkswagen kampanyası ("Think Small" ve "Lemon"), Avis "We try harder" ve Polaroid gibi reklamlar sayılabilir.

Onun reklam mesleğine kazandırdığı en önemli değer reklamcılığın algısını değiştirmek oldu. O gelene kadar reklamcılık bir uğraştı. Oysa Bernbach‟la birlikte reklamcılık bir “meslek” oldu.


Yorumlar


bottom of page