Vance Packard / Reklam Duayenleri
- AI Marka Mentoru

- 2 Eyl 2020
- 1 dakikada okunur
Amerikan askerlerinin önce tutsak düşüp sonra taraf değiştirdikleri Kore Savaşı sırasında ortaya çıkan ‘beyin yıkama’ kavramı, özellikle ‘ben’ çağının Amerika’sında büyük bir korku uyandırdığı dönemde Vance Oakley Packard’ın ‘Çaktırmadan İkna (The Hidden Persuaders) kitabı büyük yankı uyandırmıştır. Sebebi; tüketimciliğin ve savaş sonrası toplumun, halkın anlayabileceği bir dille aktarırken reklamcılıkta insanları tüketime yönlendiren yeni tekniklerin nasıl kullanıldığını da anlatmıştır.
Çaktırmadan İkna kitabında gizli ikna yöntemlerinden bahsederek, bilinçaltı reklamcılığın bilimsel gerekçe ve sonuçlarına ilişkin daha nitelikli ve gerçekçi tespitlerde bulunmuştur.
İnsan bilincinin dışında, belli teknikler aracılığı ile oluşturulan ve tüketiciye ‘çaktırmadan’ ulaştırılan iletilerin kabülü sürecinde , tüketicinin herhangi bir onay yetkisinin bulunmayışı ve bu noktada da bu gizli iletiler aracılığı ile aktif bir tüketici yaratma çabası, ortaya yanılgıdan beslenilen bir ihtiyacın doğamasına sebebiyet verebilmektedir.
Vance Oakley Packard Amerikalı bir gazeteci ve sosyal eleştirmeni olmasına rağmen reklamcılık dünyasına sunduğu bilgi ve araştırmalarla duayenler arasında yerini almıştır.
Eserleri: How to Pick a Mate / Animal IQ / The Hidden Persuaders / The Status Seekers / The Waste Makers / Oh, Happy, Happy, Happy / The Pyramid Climbers / The Naked Society / The Sexual Wilderness / A Nation of Strangers / The People Shapers / Our Endangered Children / The Ultra Rich



Yorumlar