top of page

Red Bull / Marka Hikâyeleri

Dietrich Mateschitz adındaki genç girişimci, Tayland’da kullanılan, reçetesi açık fakat patenti olmayan bu fonksiyonel içeceği milyar dolarlık bir markaya çevirmek için harekete geçti. - 1984


Uzun uğraşlar sonucunda satış lisansını alan Mateschitz hiç beklenmedik bir olayla karşılaşacaktı. İlk olarak Avusturya’da piyasaya sunulan Red Bull, çok şekerli bulunduğu için beğenilmedi ve şirketin 2 yıl içerisinde milyon dolarlar kaybetmesine sebep oldu.


Mateschitz pes etmedi. Bu kez şirketi Macaristan’a, Almanya’ya ve İngiltere’ye genişletme kararı aldı.


Bu zor zamanlardan sonra, şirketin reklama harcayacak yeterli parası kalmayacaktı. Bu sebepten, Dietricht sadece kulaktan kulağa pazarlamanın satışları artırabileceğini öğrendi.


Üzerinde büyük Red Bull tenekesi bağlı araçları sürmeleri için öğrencileri işe aldı. Onlardan üniversite kampüslerinin etrafında dolaşmalarını, parti ve barlara ücretsiz örnekler vermelerini istedi. Artık Red Bull rüzgarını arkasına almaya başladı ve beklenilen oldu.


Dünya çapında medyanın büyük ilgisi olan özel ve heyecan verici etkinliklere sponsor olan Red Bull, özel ve sıklıkla rekor kırılan etkinliklerde yarışan 500 ekstrem sporcuyu destekleme kararı aldı ve bunu başarı ile hala sürdürmekte.


Şimdilerde 100’den fazla ülkede %70-90 aralığında bir pazar payına sahip.


Mateschitz sadece yeni bir ürünün piyasa çıkmasını sağlamadı, aynı zamanda benzersiz bir pazarlama konsepti de geliştirdi ve böylelikle yeni bir ürün kategorisi doğdu - enerji içecekleri.

Yorumlar


!
Widget Didn’t Load
Check your internet and refresh this page.
If that doesn’t work, contact us.
bottom of page