top of page

Paul Rand / Reklam Duayenleri

‘’Tasarım çok yalındır ve komplike olmasının sebebi de budur.’’ - Paul Rand (1916-1996)

Kurumsal kimlik duayeni olarak da anılan Paul Rand görsel elemanları (biçim, renk, alan, çizgi) yerinde kullanımı, iletişim konsunun içeriğini başarılı bir şekilde analiz etmesi ve bir konuyu sıkmadan anlaşılır bir şekilde sembolik bir öze indirgeme yeteceği, onu daha 20’li yaşlarda üne kavuşturmuştur.

Kübizm ve yapısalcılık ile De Stijl akımlarından etkilenen Rand, Amerikan grafik tasarımına Avrupalı bir duyarlılık kazandırmıştır.

Bernbach ile kurdukları New York’un ilk etnik ajansı olma özelliğine sahip Weintraub Reklam Ajansı’nda bilimsel yaklaşımı reddetmişler ve sanatı ilke edinmişlerdir. Onların bu kavramsal yaklaşımları ‘Big Idea’ olarak adlandırılmış ve günümüzde sanat yönetmenleri ve reklam yazarları tarafından hala uygulanmaktadır.

IBM, UPS, Enron, Morningstar, Inc., Westinghouse, ABC ve NeXT logoları da dahil olmak üzere kurumsal logo tasarımlarıyla tanınan bir Amerikan sanat yönetmeni Paul Rand’ın eserleri: Thoughts on design / A designer’s art / Sparkle and Spin: A Book about Words / Design, form, and chaos / Little 1 / I Know a Lot of Things / From Lascaux to Brooklyn / Limericks for Life / A Designers Eye

Yorumlar


bottom of page