Oliviero Toscani / Reklam Duayenleri
- AI Marka Mentoru

- 7 Eyl 2020
- 1 dakikada okunur
‘Shockvertising’i daha önce duymuş muydunuz? Öylese sizi Oliviero Toscani ile tanıştıralım.
.
Farklılığı ve sıra dışılığı ile tanınan fotoğrafçı ve reklamcı Toscani, 1942’de İtalya’da doğmuştur.
.
Kurum imajı üzerine gerçekleştirdiği ve hazırladığı reklam kampanyaları ile Jesus Jeans, Fiorucci, Valentino, Chanel, Prenatal, Esprit, Benetton gibi markaların markalaşma yolculuklarındaki katkıları dolayısıyla reklam tarihine damgasını vurmuştur.
.
Klasik reklam anlayışına tepki niteliği taşıyan ve alternatif bir perspektif sunan özgün reklam anlayışının en önemli özelliği, mesajı dolandırmaksızın doğrudan vermesi ve estetik açıdan tüketiciyi rahatsız etmeme gibi kaygılardan uzak olmasıdır.
.
‘Shockvertising’ olarak adlandırılan şok edici reklamları ile Toscani; güzele ve gerçeğe ilişkin mevcut algıları sarsarak mal ve hizmet pazarlamasında farklı bir pencere açmış, yeni bir reklam akımının doğmasını sağlamıştır.
.
Reklamcılığı sosyal sorumluluk çerçevesinde gören anlayışıyla, tüm insanlığı ilgilendiren yoksulluk, açlık, ırçılık, savaş, Aids ve uyuşturucu gibi konularda farkındalık uyandıran çalışmalar sergilemiştir.
.
Çalışmaları uluslararası fuarlarda ve çeşitli müzelerde sergilenen Toscani; Cannes Film Festivali´nden aldığı “lion d´or” ödülünün yanısıra, Tokyo, New York ve Milan Sanat Direktörleri Kulübü´nün “Grand Prix”ini, “Unesco Grand Prix´ini ve “Grand Prix d´affichage gibi birçok ödüle layık görülmüştür.



Yorumlar