Ben 1 Kurumsal Kimlik Alayım
- AI Marka Mentoru

- 25 Mar 2021
- 2 dakikada okunur
Kurumsal kimlik bir markanın imzasıdır. Markanın kendini ifade etme şeklidir. Bu ifade belli sınırları çizilmiş ve genellikle büyük bir değişim olmadığı sürece değişmez bir ifadedir.
Markayı anımsatacak bir tasarımın ne ölçülerde ve nasıl kullanılması gerektiğini belirten kurumsal kimlik kitabı marka olma sistemin vazgeçilmez öğesidir.
Peki kurumsal kimlik kitapçığı içinde neler olmalıdır:
Marka Sembolü
Marka Yazısı
Marka Logotaypı
Oranlar
Güvenlik Alanı
Minimum Boyut
Renk Pantoneleri
Marka Logotaypının Farklı Zeminlerde Kullanımı
Marka Logotaypının Fotoğraf Üzerinde Kullanımı
Marka Sembolü; Yanlış Kullanımlar
Marka Logotaypı; Yanlış Kullanımlar
Marka Logotaypı; Görüntü ve Zemin Üzerinde Yanlış Kullanımlar
Marka Logotaypı; Yanlış Uygulamalar - Örnekler
Marka Logotaypının Uygulanmaması Gereken Yerler
Yazım Kuralları
E-posta İmzası
Bayrak
Lobilerde Marka Logotaypının Kullanımı
Sunum Şablonu
Vefat İlanı
Uygulama İlkeleri
Tanıtım ve Duyurularda Marka Logotaypının Kullanımı
Dikey Alanda Ölçülendirme
Yatay Alanda Ölçülendirme
Tanıtım ve Duyurularda Marka Logotaypının Kullanımı
Yerleşim Kuralı
Yerleşim Örneği
TV Ekranında Kullanım
TV Packshot Standardı
Marka Logotaypının Diğer Şirketlerle Eşit Oranda Kullanımı
Tanıtım ve Duyurularda Marka Logotaypının Kullanımı - Örnek Uygulamalar
Marka Logotaypının Arka Kapakta Kullanımı
Web Sitesi ve e-Bültenlerde Ölçülendirme
Favicon (kısayol simgesi, website ikonu, sekme ikonu, URL ikonu, veya yer imi ikonu olarak da bilinir)
Fuar Standlarında Marka Logotaypının Kullanımı
Formalarda Marka Logotaypının Kullanımı
İşbirliklerinde Logotaypların Kullanımı
Antetli Kağıt, Zarf ve Kartvizitlerde Logotaypın Konumu, Ölçüsü
Dijital Platform Temel İlkeleri
Davetiye Tasarımı Temel İlkeleri
Marka Logotaypının Kurum Davetiyelerinde Kullanımı
(+/-)Yetkili Satıcı, Basın Toplantısı vb. Etkinliklerde Logotayp Uygulaması
Seremoni Kurdelesi
(+/-) Çalışanların Üniforma Tasarımları
Yönlendirme Tabelaları
(+/-)Hizmet Ödül Töreni Kitapçığı
(+/-)Marka çatısı altında birden fazla markaya sahip markalar için marka mimarisi ve örnek uygulamaları da yapılmalıdır.
Bu maddelerin dışında durum ve ihtiyaca göre listeye yeni maddeler eklenebilir.
Kurumsal kimlik marka için oluşturduğu imajla,tüketicinin aklına kazınır. Bu yönüyle markanın reklam yatırımlarının başarılı olmasının sağlayan çalışmalarının en başında gelir.



Yorumlar