Jacques Seguela / Reklam Duayenleri
- AI Marka Mentoru

- 2 Eyl 2020
- 1 dakikada okunur
Sizi inanılmaz bir reklam duayeni ile tanıştıracağım. En yaratıcı reklamlarını hazırlarken soluğu İstanbul’da alan Fransız Reklamcı Jacques Seguela ile.
Anneme Reklamcı Olduğumu Söylemeyin...O Beni Bir Genelevde Piyanist Sanıyor! gibi 13 kitabının da yazarı olan, eczanecisini bırakıp dünya turuna çıkışıyla hayatı reklamcılığa ani bir geçiş yapan Seguela ‘’Her şey kalpte başlar ve beyinde biter.’’ reklam felsefesiyle hareket etmiştir.
Carrefour, Citroen, Rolex gibi global markaların önemli süreç ve kampanyalarında yer alan Seguela fransız reklamcılık anlayışını 4 temel karakteristikte toplar. Bunlar; Çekicilik/ Baştan Çıkarıcılık, Gösteri, Aşk, Mizah.
Her zaman 3 tür reklamcılık olduğunu savunur. İngiliz malı reklamcılık beyinde üretiler ve kalpleri etkiler: Hep entellektüeldir. Fransız malı reklamcılık, kalpte üretiler ve beyinleri etkiler: Romantik, duygusal ve tenseldir. Amerikan malı reklamlar beyinde üretilir ve cüzdanları etkiler.
Seguela birer star olarak tanımladığı markaların bir takım temel unsurlar bağlamında kişiliklerinin şekillendiğini ifade eder. Kişiliği oluşturan bu 3 temel unsur; Fizik, Karakter ve Stildir.
Jacques Seguela reklam mesajında doğrudan bir noktaya işaret etmek yerine, sembolleri kullanmayı tercih eden eden bir reklamcı olmuştur. Reklam kampanyalarında da hep bu noktadan hareket etmiş, kalpten üretilen, olgunlaşan duyguları beyne iletmeyi ve duyguları karar sürecinde etkin bir hale getirmeyi seçmiştir.
*Jacques Seguela Okunuşu: Jek Sigila



Yorumlar