top of page

Helen Bayless Lansdowne / Reklam Duayenleri

Sizi tarihin ilk kadın reklamcısı olan Helen Bayless Lansdowne Resor ile tanıştıralım. (20 Şubat 1886 - 2 Ocak 1964)

Tanınmış bir metin yazarı ve J. Walter Thompson Co. Ajans yöneticisiydi.

Covington'da yerel bir imalatçıda çalışarak iş hayatına atılan Lansdowne, Kentucky Procter & Collier için bir fatura denetçisi olarak devam etti. Daha sonra Cincinnati merkezli bir gazete olan Commercial Tribune için reklam yazarak ilk yaratıcı pozisyonuna geçti. 1906'da Lansdowne Resor, Street Railways Advertising Co.'da metin yazarı oldu.

Bu pozisyonlardaki yaratıcı başarısının ardından, 1907'de Procter & Collier'den Stanley Resor, onu ajansa metin yazarı olarak geri dönmeye davet etti.

1908'de, Lansdowne Resor, J. Walter Thompson Co.'daki ilk kadın metin yazarı oldu. Sadece üç yıl sonra terfi etti ve ajansın New York ofisine taşındı ve burada Crisco (sebze) kısaltması için ilk kampanyanın oluşturulmasına yardım etti.

1916'da Stanley Resor, J. Walter Thompson Co.'yu satın aldı ve başkanı oldu.

Ulusal reklam kampanyalarını hem planlayan hem de geliştiren ilk kadın olarak, birçok kadının erkek egemen reklam alanına girmesini sağlayan bir kanal haline geldi. Lansdowne Resor, genç kadınlara aktif olarak rehberlik etti ve J. Walter Thompson Co. bünyesinde kadınların fikirlerini dile getirmeye teşvik edildiği bir kadın editör departmanı kurdu. Bu politikalar, ajansı, rakiplerini kendi örneğini izlemeye zorlayan kadın dostu bir kuruluş olarak kurdu. Kadınsı deneyimi doğru bir şekilde sunmaya olan bağlılığı, “reklamın inandırıcı olması gerektiğine" olan inancında fark edildi ve bu da onu reklam alanına daha fazla kadının dahil edilmesine teşvik etti.

Lansdowne Resor, New York oy hakkı hareketine de derinden dahil oldu. Büyük Buhran sırasında, Gezgin Yardım Derneği'nin başkanı olarak, evsiz kadınlara ve ailelerine barınak sağlanmasına yardımcı oldu.

II. Dünya Savaşı sırasında, Lansdowne Resor ve yaratıcı ekibi, 1943 yılına kadar üç milyon kadının işgücüne girmesiyle sonuçlanan "Kadınlar savaşı kazanmak için çalışmalı" başlıklı bir kampanyanın geliştirilmesinden ve yürütülmesinden sorumlu oldular.

Dahası, Lansdowne Resor, Woodbury Soap Company için yaptığı 1911 basılı reklamı aracılığıyla reklamlarda seks temyizlerinin kullanımına olan katkısıyla tanınır. Açık tenli bir kadının bir erkeğin dokunduğunu anlatan reklama "Dokunmayı sevdiğin bir cilt" manşeti eşlik etti. Slogan o kadar popüler hale geldi ki, Woodbury onu 1940'lara kadar kullandı. Gövde kopyası, Woodbury Sabunu cildi güzelleştirecek ve çekiciliği artıracak bir ürün olarak sundu. Cinsel çekiciliği kullanmasının yanı sıra, reklam aynı zamanda Lansdowne Resor'un yenilikçi "uzun metrajlı hikaye" yazma tarzının en iyi örneğidir; bu reklam metninin, reklamların yerleştirildiği dergilerin editoryal kopyasına çok benzeyerek avantaj elde etti. Reklam yöneticisi Albert Lasker, reklamın cinsel çekiciliği kullanmasının onu reklamcılık tarihindeki üç önemli noktadan biri yaptığını söyledi. 20. yüzyılın en iyi 100 kampanyası listesinde 31. sırada yer aldı.

Yorumlar


bottom of page