top of page

Reklam Duayenleri / Faruk Atasoy

Siz bizim için fazlasınız! diye bir cevap aldınız mı hiç; iş başvurusu yaptığınız bir ajanstan? Ben aldım ve o dönem nedense kendimi iyi hissetmek yerine kötü hissetmiştim. Ama devam ettim tıpkı Çok Kıymetli Faruk Atasoy gibi.


Bakın konuşmasından bir kesitle nasıl özetlemiş reklama olan bakış açısını.


‘’Reklamı marka yatırımı olarak göremeyen ve bir anda bilinir olmak isteyen kuruluşlar savurgan davranıyorlar. Ülkemizdeki reklamlarda ünlü kullanımı oldukça yaygın, hatta ‘ünlü olmdan reklam yapılmaz’ gibi bir anlayış bir dönem yerleşmişti.Reklamlarda ünlü kullanımı, ancak DOĞRU KONUMLANDIRMA yapıldığında yararlı olabilir. Marka imajı için düşünülen ünlünün çok iyi tartıp, ince elenip sık dokunması gerekiyor.

  • Bu şahıs hangi değerleri temsil ediyor?

  • Aktarabileceği değerler, şirketin sahiplenmek istedikleri midir?

  • Tüketiciye bu kişi aracılığı ile marka üstünden iletmek istenen nedir?

Marka imajına bu ünlünün kullanılması ne katacaktır?


Önce markanın konumlanması ve hedefleri belirlenip, ondan sonra ünlü araştırmak gerekir. Ancak değerler ve algıda, markayla örtüşme söz konusuysa doğru bir seçim söz konusu olabilir.Bu gibi konular ölçülüp biçilmede, araştırılmadan kullanılan ünlü, markaya değişkendi imajına çalışır, markaya yatırımın geri dönüşü olmayınca, belki biraz dikkati çekip kendinizden söz ettirmiş olabilirsiniz ama, reklam bütçesi de boşuna gitmiş olur.’’


Kuşkusuz Türkiye’de reklamcılık denildiğinde akla gelen ilk isimlerden…Reklam dünyasının gelişmesinde önemli katkıları ile Atasoy, reklamın bir yatırım olduğunu vurgulayarak, marka yaratma ve genişletme süreçlerinde ve 1983’ten beri siyasal iletişim çalışmalarında tutarlılık, marka kişiliği ve imajının oluşturulması açısından stratejik düşünceyi temel almaktadır. Türkiye’nin tanıtımındaki yetersizliklerin çözümü, pazarlama yatırımının geriye dönüşü ve pazarlama iletişim bütçelerinin boşa gitmemesi için ‘yaratıcı fikirlerin bir stratejiye dayanması gerektiğini’ sürekli vurgulamaktadır. Zaten günümüzdeki en büyük sorunlardan biri de bu değil mi? Herkes yaratıcı, herkes kreatif ama günün sonunda stratejisi, amacı olmayan havai fişek etkili, yarın hatırlanmayacak işler.


Gerek yönetim bilgisi, gerek reklamcılık alanındaki engin bilgi ve deneyimleri ile günümüz reklam alanının ‘yaşayan gurularından’ biri olarak sayılabilecek olan Faruk Atasoy, aktaracakları bitmeyecek reklam ustalarındandır.


“Bir ülke sahip olduğu markalar kadar zengindir.”, Faruk Atasoy


 
 
 

Yorumlar


bottom of page