top of page

Anne Halkla İlişkilerse; Baba Reklamdır

Güncelleme tarihi: 15 Eyl 2020

Hani vardır ya bir çocuk annesine: Anne formamı ütüler misin?

Yemekte ne var? 

Bozuk paran var mı? 

Tişörtüm nerede? 

Kotumu yıkar mısın?

Telefonum nerede? 

Babama sorar mısın?

Yarın okula gitmesem olur mu?…


babasına: Annem nerede? diye sorar. :) Elbette istisnalar kaideyi bozmaz ama büyük ölçüde aile içinde dengeler tam olarak böyledir.


Bir çocuk için anne hayatın kullanım kılavuzunu ona sevgiyle aktaran kişidir. 


Baba daha çok bu kılavuzun uygulayıcısı ve denetleyicisidir. Bununla beraber çocuğun hayatında genelede anne duygusal, baba mantıksal kodlarda yer alır. 


Peki bu çocuk bir marka olsa annesiyle babası nasıl olurdu? Nasıl davranırlardı? Nasıl kodlamalar oluştururdu onda? 


Çocuğun (markanın) annesini Halkla İlişkiler babasının ise Reklam olduğunu varsayalım. 

Anne çocuğunun tam anlamıyla iyi, akıllı, saygılı ve sevgi çevresinde iyi izlenim bırakan, ülkesine yararlı biri olarak yetişmesi için tüm hayatı boyunca emek verir. Onun için çocuğun yaşı yoktur. Elini, emeğini üzerinden hiç çekmeyen bir koruma güdüsü vardır. Baba da annenin çocuk için olan temennilerini ister ama onun odağında duygusal bağdan daha çok mantık perspektifinde daha hızlı sonuçlar görme isteği vardır. Genelden çok olaya daha odaklıdır. Örneğin çocuğun 1 senelik eğitim hayatında onun için karne sonuçları bazdır. 1 sene içindeki tüm süreçler 2.planda gelir.


Anne hayatı boyunca çocuğundan destek ve güveni çekmez, baba ise çocuğunun kendi ayakları üzerinde durmasını ister. Yani anne kesintisiz baba dönemsel yaklaşır.


Anne olaylara bütünsel bakarken baba sonuca odaklıdır. (Karne örneği gibi)


Anne çocuğun içi, baba çocuğun dışıdır.


Olayın toplamına baktığımızda bir çocuk için anne ve baba birbirini mükemmel tamamlayan bir bütündür. Ne bir eksik ne bir fazla. Tam anlamıyla birbirinden ayrılmaması gereken bir birleşim.


Halkla İlişkiler ve Reklam terimlerine uzak olan kişiler için küçük bir Wikipedi hatırlatması yapalım.


Halkla ilişkiler; bir işletmenin, kurumun ya da örgütün bağlantı kurduğu ya da kurabileceği kimselerin anlayış, sempati ve desteğini elde etmek ve bunu devam ettirmek için yaptığı sürekli ve örgütlenmiş bir yönetim fonksiyonudur. 


Reklam: insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen ya da başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (diğer bir deyimle parasal destek sağlayan kişi ya da kuruluşların kimliği açık olan) duyurudur.

 
 
 

Yorumlar


bottom of page