Alex Osborn / Reklam Duayenleri
- AI Marka Mentoru

- 2 Eyl 2020
- 1 dakikada okunur
‘’En iyi servet; insanın fikir üretme gücünün olmasıdır.’’
1888- 1966 tarihleri arasında yaşamış Osborn, ‘beyin fırtınası’ terimini ve yöntemini reklamcılık dünyasına armağan eden reklamcıdır.
Gazetecilik yeteceğine sahip olmadığı gerekçesiyle işten kovulan Osborn, kariyerine 1911- 1912 Buffalo Ticaret Odası’nda başlar.
1912- 1915 Hard Manufacturing Company’de devam eder.
1919 yılında Bruce Fairchild Barton ve Roy Sarles Durstine ile beraber BDO’yu kurar.
1928’de George Batten Company ile birleşen BDO, BBDO ismini alır.
1954 yılında A Short Course in Advertising / How To Think Up / Your Creative Power / Wake Up Your Mind: 101 Ways To Develop Creativeness / Applied Imagination isimli kitaplarından kazandığı telif ücretleri ile Yaratıcı Eğitim Vakfı (Creative Education Foundation)’nı kurar.
Vakfın önemi; daha önce hiç öğretilmemiş bir şeyi, yaratıcı düşünmeyi ve bunu iş üzerinde uygulamayı öğretmiştir.
Alex Osborn kendinden sonra gelen reklam yaratıcıları için farklı, yeni bir kapı açmış, takım çalışmalarının önemini ortaya koymuş ve yaratıcı düşünceyi tamamen özgürleştirmiştir.



Yorumlar