top of page

Alex Bogusky / Reklam Duayenleri

Reklamcılığın Elvis’i Alex Bogusky


Modern reklamcılığın kurucusu olarak kabul edilen Bogusky, tasarımcı, pazarlamacı, yazar ve tüketici savunucusudur.


Birbiri ardına ses getiren kampanyalara imza atarken; Volkswagen, MINI, Burger King* (Viral yolla 46 milyon erişerek tüm zamanların en başarılı viral sitesi olarak kayıtlardaki yerini almıştır.), Microsoft, Domino’s, Ikea gibi önemli markaları da müşterileri arasına katan Bogusky dijital çağın pratikleriyle eş güdümlü olarak hareket etmiştir.


Sosyal medyanın ve dijital kanalların reklam mesajını iletmede doğal bir döngü sağladığı günümüzde, Alex Bogusky’ nin fikir üretim sürecinde kullandığı soru olan ‘Bu fikir konuşulur mu?’ sorusu fikir eleme sürecinin en önemli parçası haline gelmiştir. 21.yüzyıl reklamcılığının Elvis Presley’i kabul edilene Bogusky, reklam dünyasını şekillendirdiği çalışmalarla bir oyun ya da üretilen yeni bir ürünün de medyadan bağımsız, reklam mesajı olarak kullanılabileceğini tüm reklam sektörüne kanıtlamıştır.


2010 yılında Crispin Porter + Bogusky Ajansındaki Kreatif Direktör görevini bırakarak; artık tüketici hakları için mücadele edeceğini ‘yeni tüketim devriminde bir direnişçi’ olacağını duyurmuştur.


Burger King reklamını ve incelemesini https://www.campaigntr.com/keske-ben-yapsaydim-eren-alphan/ linkinde görebilirsiniz.


Yorumlar


bottom of page