Acaba Ben Bir Marka mıyım? Kişisel Marka Nedir?
- AI Marka Mentoru

- 16 Şub 2021
- 1 dakikada okunur
Güncelleme tarihi: 17 Şub 2021
Aklınızdaki tüm kalıpları bir kenara bırakın. Popüler olmak, ünlü olmak; kişisel marka olmak demek değildir.
Kişisel marka: kişisel vaat demektir. Vaadimizin arkasında ne kadar durursanız; o kadar güçlü, güvenilir ve istikrarlı olursunuz. Burada en önemli nokta, olduğunuz kişi ile gösterdiğiniz kişinin (imajınız) birbirine yakın olmasıdır. Aradaki fark ne kadar çoğalırsa, o kadar gerçeklikten uzaklaşırsınız.
Kişisel marka mükemmel olmakla ilgilenmez. (Sonuçta insansınız makina değil.) Kişisel markanın ilgilendiği; kişinin kendini etkin ve etkili bir şekilde ifade edebilmesidir. Bunu yaparken kontrol noktalarınızı da şu soruları sorarak sağlayabilirsiniz;
Benim hedef kitlem kim? Kime hitap ediyorum?
Ne anlatmak istiyorum?
Mesajımı hangi şekilde vermek istiyorum?
Ne sunuyorum?
Dış dünyada istediğim gibi algılanabiliyor muyum?
Peki kişisel marka aksiyonunu nasıl oluştururuz?
1-Denetleme yaparak.
Kendinize 1’den 10’a kadar bir puan verecek olsanız. Bu puan kaç olurdu?
2- Segmelerle ilerlemek için SWOT Analizi yaparak.
Hedefinize giden yolda seçmeler oluşturun. Bunlar;
Güçlü yanlarınız
Geliştirilmesi gereken yanlarınız
Fırsatlarınız
Tehditlerinizdir.
3- Etik rekabetten çekinmeyerek.
Rekabet bizi, kendimizi geçme dürtüsü oluşturur. Bu da bizi geliştirir.
4- Stratejik odaklanarak.
Sadece en iyi yaptığınız alanı seçip ona odaklanın. Algınızı ve hedefinizi dağıtmayın. Evet her konuda bir fikriniz olabilir fakat her konuya koşmayın.Dağılmayın.
5- Görselliğimize özen göstererek.
Kimliğinize ve karakterinize uygun görselleşin.
6- Sözel kimliğinizde nazik olarak.
Seçeceğiniz kelimeler sizi temsil eder. Bu yüzden dikkatli kelimeler seçmelisiniz.
7- Hedef kitlenizi iyi belirleyerek.
Kime hitap ediyorsanız o doğrultuda ilerleyin.
8-Kendimizi belirli zaman dilimlerinde ölçümleyerek.
Çevremizdeki insanlardan, iş bağlantılarımızdan, sosyal çevremizden dönüşler alarak kendinizi ölçümleyebilirsiniz.
Unutmayın; Kişisel marka vaadinizin, imajınızın, üslubunuzun, iletişim tarzınızın ve bağlantılarınızın bütünüdür.



Yorumlar